Zespół Szkół Techniczno Usługowych w Trzebini

previous arrow
next arrow
Slider

Pieniny zawsze są piękne a szczególnie jesienią… czyli 4a, 4b i 3a na wycieczce!

To były wspaniale spędzone dni pełne wrażeń. Zaczęliśmy od zwiedzania skansenu taboru kolejowego z najliczniejszą w kraju kolekcją. Później mogliśmy zobaczyć perełkę architektury sakralnej w Polsce – drewniany kościół w Dębnie z 1335 r. Ściany świątyni od wewnątrz zdobią unikatowe malowidła – polichromia z XV-XVI w., zawierająca motywy geometryczne i roślinne. Wewnątrz kościoła zobaczyć można m.in. późnogotycki tryptyk w ołtarzu głównym z pocz. XVI w., zabytkowy krzyż z 1380 r., unikatowe cymbałki z XV w. oraz tabernakulum z pocz. XIV w. Warto dodać, iż obiekt ten w 2003 r. został wpisany na Listę Światowego Dziedzictwa Kulturowego i Naturalnego UNESCO.

Kolejny przystanek naszej wycieczki był w Czorsztynie. Tu oglądaliśmy wozownię z ciekawymi eksponatami oraz zamek stanowiący przez wieki warownię pełniącą rolę twierdzy granicznej przy starym szlaku łączącym Małopolskę z Węgrami. Tu bywali tak znamienici goście jak: Ludwik Węgierski, Władysław Jagiełło, Jan Kazimierz.

W Czorsztynie oglądaliśmy również zaporę oraz elektrownię wodną, po której oprowadzał nas jeden z inżynierów tam pracujących.

Wieczorem do późna cieszyliśmy się swoim towarzystwem przy ognisku… . Były kiełbaski i oczywiście dużo śmiechu i ciekawych rozmów.

Drugi dzień to poranny rejs statkiem po Zalewie Czorsztyńskim, z pokładu mogliśmy podziwiać piękną, jesienną szatę gór. Kolejny etap wycieczki to Szczawnica. Wyjechaliśmy kolejką na Palenicę a potem tor saneczkowy, spacer…(niektórzy chyba tak tego nie określą…) przez Szafranówkę do przełomu Dunajca i promenadą przy Grajcarku. A potem spacerek po Szczawnicy, gdzie mogliśmy zobaczyć pijalnię wód leczniczych.

Te wspólnie spędzone dni były naprawdę udane a Pieniny jesienią są naprawdę piękne…